marketing sportowy

Marketing sportowy – czyli jak połączyć sport i reklamę?

Sport w życiu człowieka znany jest już od starożytności. Igrzyska Olimpijskie były nie tylko niesamowitym wydarzeniem pozwalającym sprawdzić swoje zdolności, ale także świetnym sposobem na spędzanie czasu, dlatego tradycja ta kultywowana jest aż do dzisiaj. Liczba dyscyplin sportowych w dzisiejszych czasach znacznie się zwiększyła. Letnie i Zimowe Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i wiele innych wydarzeń gromadzących miliony ludzi na całym świecie. Sport wyzwala pozytywne emocje, pozwala na współpracę i zdrową rywalizację, która powoduje entuzjazm i łączy kibiców na całym świecie. Kojarzy się ze zdrowym stylem życia, pasją, osiąganiem celów i przekraczaniem granic. Z tych konotacji garściami czerpią marketingowcy. Czym charakteryzuje się marketing sportowy? 

Definicja marketingu sportowego

Marketingiem sportowym nazywamy działania, które mają na celu wykorzystanie narzędzi marketingowych do promocji produktów lub usług związanych ze sportem. Marketing sportowy można podzielić na marketing poprzez sport, czyli wykorzystujący dyscypliny sportowe, wydarzenia, sportowców i wszystko, co ze sportem związane do promocji produktów lub usług, oraz marketing dla sportu (organizacji i wydarzeń).
Strategie marketingowe związane ze sportem mogą przybierać różną formę.

  • Marketing produktów i usług sportowych –  kierowany jest przede wszystkim do miłośników sportu. Narzędzia marketingowe kieruje się do wybranych segmentów rynku w celu np. promowania obiektów sportowych, zachęcania do wzięciu udziału  w konkursach  czy promocjach związanych ze sportem. W tym przypadku działania są prowadzone za pomocą plakatów czy billboardów
  • Marketing organizacji sportowych – utożsamia się go z działaniami marketingowymi, które zmierzają do wytworzenia promocji produktu sportowego. Jego celem jest dotarcie do nowych grup docelowych, sponsorów, a także pozyskiwanie finansowania na rozwój sportu, czy zaproszenie do współpracy przedsiębiorstwa niezależne
  • Marketing sportu – opiera się na promocji samych wydarzeń sportowych wśród segmentów rynku niezainteresowanych tą formą zabawy. Jego celem jest przekonanie do danej dziedziny sportu nowych zainteresowanych – zarówno pod względem przekonania ich do gry, jak również śledzenia rozgrywek czy uczestniczenia w imprezach (mecze, turnieje, mistrzostwa).

Korzyści płynące z marketingu sportowego  

Marketing sportowy dzięki swojej wszechstronności jest dobrym sposobem na zdobycie sporego grona klientów. Zawdzięcza to dzisiejszym trendom, które nastawione są na promowanie zdrowego trybu życia, czy odpowiedniej diety połączonej z aktywnością fizyczną. Dla firm z branży sportowej promowanie się i reklama na konkretnych wydarzeniach to sposób na zdobycie renomy, ale też lojalnych klientów. Dzięki temu firmy mogą trafić ze swoją ofertą do grupy docelowej. Promowanie swojej marki osobistej również może być znacznie łatwiejsze dzięki przemyślanym działaniom opracowanym przez odpowiednich ludzi.

Odnoś sukcesy w sporcie dzięki marketingowi

Jeśli chcesz odnosić sukcesy zarówno w sporcie jak i w marketingu potrzebujesz planu. W WIS Agency zadbamy o Twój wizerunek oraz działania reklamowe i razem z Tobą stworzymy przemyślaną i zaplanowaną ścieżkę działań. Pomożemy Ci zwiększyć zainteresowanie Twoją marką osobistą lub Twoim produktem. Długofalowy plan i konserwacja z realizacji zamierzonych celów pozwoli nam osiągnąć wspólny sukces!