marketing sportowy

Korzyści marketingu sportowego

Marketing sportowy to bardzo popularne narzędzie, które jest chętnie wykorzystywane przez firmy do promocji swoich produktów i usług. Firmy bardzo często decydują się na użycie tej ścieżki w promowaniu swojego produktu, nawet jeśli dany produkt nie jest związany z branżą sportową. 

Dlaczego warto wybierać marketing sportowy do promowania swojego produktu? Odpowiadamy w tym artykule. 

Jakie korzyści daje marketing sportowy?

Budowanie wizerunku swojej marki to bardzo ważny element, który ma ogromne znaczenie nie tylko na samym początku wchodzenia marki na rynek, ale całego jej funkcjonowania w świadomości konsumentów. Dlatego w promowaniu swojego produktu lub usługi warto wykorzystać marketing sportowy z kilku powodów:

  • kreowanie pozytywnego wizerunku marki – sport budzi w nas pozytywne emocje. Wygrana ulubionej drużyny czy zwycięstwo reprezentacji w międzynarodowym turnieju dostarcza mnóstwo pozytywnej energii. Dlatego warto wykorzystać promowanie marki przy okazji takich wydarzeń, ponieważ od razu będzie kojarzona z przyjemnym doświadczeniem. 
  • zwiększenie zaufania – poprzez generowanie pozytywnych emocji, marka będzie kojarzyć się jako ta lubiąca sport, czyli jako pozytywny partner, który podziela te same wartości. 
  • dotarcie do określonej grupy docelowej – na promowanie produktu poprzez sport często decydują się firmy oferujące produkty właśnie dla sportowców. W przypadku promowania np. smartwatchy, warto zaproponować swoją ofertę dla osób lubiących bieganie, którzy z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup oferowanego produktu. 

Marketing sportowy realizowany przez firmy

Firmy, które wykorzystują marketing sportowy często bazują na dużych wydarzeniach sportowych, którym żyje całe społeczeństwo. Warto zwrócić uwagę na to, że marki przyłączają się do kibicowania przy okazji mistrzostw w danej dyscyplinie sportu, aby wesprzeć działania swoich rodaków. Często taką formę komunikacji wybierają firmy produkujące piwo czy przekąski, czyli produkty po które często sięgamy śledząc sportowe rozgrywki. W marketingu sportowym ważnym elementem jest również sponsorowanie sportowców. Dobrym przykładem będzie tutaj zwrócenie uwagi na produkty, które promuje np. Robert Lewandowski czy Agnieszka Radwańska – są to produkty związane  z higieną, urządzeniami elektronicznymi czy też siecią telefoniczną, czyli generalnie nie są to produkty odwołujące się do działań sportowych, ale poprzez wykorzystanie wizerunku znanych i lubianych sportowców, wzbudzają również zaufanie do swojej marki. 

Potencjał marketingu sportowego

Sport z roku na rok staje się coraz bardziej popularny wśród coraz szerszej grupy odbiorców. Każdy dąży do odrobiny wypoczynku i zredukowania stresu, który często jest stałym elementem codzienności, a doskonale wiemy, że aktywne spędzanie czasu pozwala skutecznie odpocząć i skoncentrować myśli na wykonywanym wysiłku. 

Dlatego też marketing sportowy będzie się stale rozwijał w dynamicznym tempie, ponieważ marki doskonale rozumieją, że promowanie swojego produktu z wykorzystaniem rozmaitych dyscyplin sportowych może przyczynić się do lepszych wyników sprzedaży ze względu na przyjemne skojarzenia, które wywołuje w nas sport. 

Potrzebujesz sportowców do wypromowania swojego produktu? Skontaktuj się z nami, a na pewno rozpędzimy rozwój Twojej marki!